6 benefitov meditácie v každodennom živote

Moderná veda hovorí, že meditácie sa netreba vôbec obávať a nie je nutné ju spájať s ezoterikou. Sú dokázané psychicky aj fyzicky prospešné účinky meditácie na naše zdravie. 

Slovo meditácia pochádza z latinčiny a má význam ,,zamýšľať sa“. Pôvodne pochádza z hinduistických tradícií v Indii. Praktizovala sa už 1500 rokov pred našim letopočtom. 

Ako nám meditácia môže pomôcť?

1. Zníženie stresu

Toto je jeden z najznámejších benefitov meditácie. Zníženie stresu následne umožňuje lepší spánok a aj náladu.

  2.  Predĺženie pozornosti

Pomocou meditácie si vieme vyvinúť disciplínu. To, že sa dokážeme sústrediť na svoje myšlienky pri relaxácii, nám neskôr pomôže aj v každodennom živote.

 3. Pomáha ovládať bolesť

 Vnímanie bolesti podľa vedcov úzko súvisí so stavom mysle. Keď prežívame stresové situácie, mame tendenciu bolesť pociťovať viac. Testovaní respondenti, ktorí praktizovali meditáciu mali dokonca znížený prah bolesti.

  4. Upriamuje našu pozornosť na naše vnútro

 Na meditáciu nepotrebujeme totižto vôbec nič len seba. Zameriavame sa len na to, ako niečo v tele cítime.

  5.  Pomáha v boji proti závislostiam

Výskumy hovoria aj o tom, že meditácia dokáže pomôcť človeku presmerovať svoju pozornosť, zvýšiť jeho vôľu ovládať svoje emócie a impulzy.

 6. Dokáže znížiť krvný tlak 

Meditácia môže tiež zlepšiť fyzické zdravie znížením napätia na srdce. Dokáže teda uvoľniť krvný tlak tým, že uvoľňuje nervové signály, ktoré ovládajú funkciu srdca.

Ako začať s meditáciou?

  • Pustite si príjemnú relaxačnú hudbu. (Niektorým sa môže lepšie relaxovať v tichu. )
  • Sadnite si alebo si ľahnite do polohy, ktorá vám je pohodlná.
  • Začnite si uvedomovať svoje dýchanie. Často pomáha keď si nádych a výdych počítate.
  • Nebojte sa hýbať telom. Telo môže robiť všetko čo mu je prirodzené.
  • Nemusíte mať žiadny konkrétny zámer.
  • Myseľ môžete nechať chvíľu pracovať a bežať medzi myšlienkami a neskôr sa zase zamerať na svoj dych.
  • Meditáciu ukončite otvorením očí. Môžete sa ponaťahovať a precitnúť

zdroje: eduworld.sk, jogazdravo.sk, youngwomenshealth.org, positivelife.sk, mindworks.org, positivepsychology.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *