Menštruácia počas letných aktivít. Ako ju zvládnuť čo najlepšie?

Všetky sa tešíme na dlhé, teplé večery strávené s priateľmi pri ohni, na výlety, dovolenky, festivaly a iné letné aktivity, ktoré neodmysliteľne patria k tomuto ročnému obdobiu. V hlave nás však často straší myšlienka: „Čo ak dostanem menštruáciu práve vtedy?“

Menštruácia v horúcom letnom počasí je pre mnohé z nás nepríjemnosťou. Popri plánovaní dátumu výletov, návštev kúpalísk, či kempovania neraz pozeráme do svojich menštruačných kalendárikov a snažíme sa dátumy akcií prispôsobiť tak, aby sme sa práve vtedy nemuseli našou menštruáciou zaoberať.

Nie vždy sa to však dá. Vtedy vymýšľame plán, ako sa s ňou vyrovnať aj v bojových podmienkach.

Vysoké teploty ale nespôsobujú len nepríjemné pocity a diskomfort. V teplom počasí je pre naše telo náročnejšie udržiavať stabilný krvný tlak, ktorý sa znižuje aj menštruačným krvácaním.

Čo môže znamenať, že počas našej menštruácie v horúčavách môžeme pociťovať závraty, či dokonca mdloby. V prípade, že máte problémy s odpadávaním a častými závratmi, je dobré, aby ste si dávali väčší pozor na prudké pohyby, najmä zdvíhanie sa a vstávanie v prípade, že ste po dlhšiu dobu sedeli, či ležali.

Ak trpíte týmto problémom často, je dobre vyhľadať lekárku pomoc.

Ako zmierniť menštruačné kŕče v podbrušku?

Je normálne, že počas svojich dní, by sme najradšej ležali schúlené v klbku na gauči a s balíkom vreckoviek pozerali romantické filmy alebo seriály.

Počas slnečných, letných mesiacov však môžeme omnoho viac času stráviť vonku nejakou fyzickou aktivitou. Ľahké cvičenie a nenáročný pohyb, akým je napríklad plávanie alebo joga, nám dokonca môže pomôcť s menštruačnými kŕčmi.

Pohybom sa vaše telo prekrví a rozhýbete napnuté svalstvo. Netreba pripomínať, že cvičením sa uvoľňujú endorfíny, ktoré majú priaznivý vplyv na našu duševnú pohodu.

Nezabúdajte ani na dostatok tekutín, najmä čistej vody a vyváženú stravu. Počas menštruácie sa odporúča obmedzenie konzumácie alkoholických nápojov, ktoré spôsobujú dehydratáciu.

Chuť na sladké, môžete upokojiť čerstvým ovocím, ale samozrejme aj porciou dobrej zmrzliny.

V jedle sa obmedzovať nemusíte, najlepšie však je vyberať si čerstvé potraviny, ktoré sú bohaté na vitamíny a minerály , ako mastné, ťažké jedlá, na ktorých strávenie bude musieť vaše telo vynaložiť oveľa viac energie.

Dovolenky, výlety a cestovanie počas menštruácie

Z cestovania počas našej menštruácie nemusíme mať hrôzu. V prvom rade je dôležité zabaliť si hygienické potreby, ktoré používame, ideálne vo väčšom množstve a tak, aby sme ich mali po ruke vždy, keď ich budeme potrebovať. Tiež je dobré zbaliť si viac nohavičiek, ako by ste bežne potrebovali.

Dni si plánujte dopredu. V prípade túry v prírode je dobré zistiť, či sa na turistickom chodníku nachádzajú miesta, kde môžete ísť na záchod, v prípade, že budete potrebovať vymeniť vložku, tampón, kalíšok.

Ak ste ešte neskúsili menštruačné nohavičky, môžu byť práve na takúto príležitosť ideálnou voľbou. Jedny vás totiž chránia až počas 6-8 hodín!


Menštruácia nemusí byť na obtiaž ani počas letných mesiacov, stačí sa jej len trochu prispôsobiť. Samozrejme je jasné, že každá žena prežíva menštruáciu a horúce počasie inak.

Počúvajte teda svoje telo a doprajete mu dostatok oddychu, živín, ale aj pohybu. Obdobie krvácania v lete síce pre nás nikdy nebude príjemné, ale aspoň o niečo znesiteľnejšie.

zdroje: avogel.co.uk, feministcampus.org

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *