• 4. júl 2022

ADIDAS kampaň, ktorá ukazovala rôznorodosť ženských pŕs, zakázali

 ADIDAS kampaň, ktorá ukazovala rôznorodosť ženských pŕs, zakázali

zdroj: adidas.com

Hlavnou myšlienkou celej reklamnej kampane ADIDAS bolo vyzdvihnúť odlišnosť poprsia u jednotlivých žien a poukázať na snahu značky prísť na trh so všetkými parametrami podprseniek. Snaha značky však zostala nepochopená a reklama bola označená za sexistickú.

Vo februári prišla športová značka ADIDAS na trh s novou radou športových podprseniek. Jedinečná kolekcia priniesla niekoľko rôznych typov športových podprseniek. Reklama s označením #SupportIsEverything sa prvýkrát objavila pod oficiálnym Tweet-om značky a okamžite sa stala virálnou.

Reklamný plagát so 62 orezanými fotografiami ženských pŕs s popisom „Dôvody, kvôli ktorým sme nevyrobili len jednu novú športovú podprsenku.“, bol však nedávno zakázaný Úradom pre normy reklamy v Spojenom kráľovstve.

Stalo sa tak po niekoľkých sťažnostiach na reklamu. Tá bola údajne bezdôvodná a sexisticky využívala ženy a ich časti tela, pričom sa k nej mohli dostať aj deti.

Hlavnou myšlienkou celej série fotiek bolo však len vyzdvihnúť odlišnosť poprsia u jednotlivých žien a poukázať na snahu značky ADIDAS prísť na trh so všetkými parametrami podprseniek. Všetkým sťažnostiam sa vyhovelo a reklama sa momentálne v Anglicku používať nemôže.

Počas vyjadrenia pre CNN Business Today značka prejavila prekvapenie.

„Usúdili sme, že zobrazenie nahých pŕs, bude pravdepodobne vnímané ako explicitná nahota. No až teraz sme si všimli, že hlavnou témou boli prsia a oveľa menší dôraz sa kládol na samotné podprsenky. Za posolstvom si však hrdo stojíme.“

Tvrdia, že spôsob akým boli ženy zobrazované, bol výhradne asexuálny a mal vyjadrovať iba spomínanú rôznorodosť, a teda prsia všetkých tvarov, také, aké v skutočnosti sú.

Na tento marketingový ťah má mnoho ľudí odlišný názor. Jedných fotografie prekvapili, zmiatli a myslia si, že boli nevhodné. Druhí zase ADIDAS-u tlieskajú a uznávajú toto odvážne rozhodnutie. Azda najviac ľudí sa však na prsia stále pozerá so sexuálnym podtónom, čo zabraňuje značkám stavať na podobných kampaniach s hlbšou myšlienkou.

zdroj: cnn.com

Digiqole ad

Sofia Čikotová

Súvisiace články