• 2. február 2023

Sexercise : aké je spojenie medzi sexom a cvičením?

 Sexercise : aké je spojenie medzi sexom a cvičením?

Sexercise – slovo, ktoré vytvoril osobný tréner celebrít Jason Rosell. Cvičenie, ktoré kombinuje drepy, gluteálne mostíky a cvičenia na brucho so silovými cvičeniami na zvýšenie tvojej vytrvalosti a na zlepšenie sexuálnych zážitkov. Znie to príliš zložito? Poďme si sexercise rozmeniť na drobné.

Jeho pôvodným cieľom je zvýšiť srdcovú frekvenciu tak, aby sa ti rozprúdila krv a priniesla viac kyslíka do srdca a tela pomocou kardio cvičenia. K tým patrí napríklad plávanie, beh, jogging alebo jazda na bicykli. Našťastie pre tých z nás, ktorí nie sú veľkými fanúšikmi „tradičného“ cvičenia, sú aktivity ako tanec, záhradkárčenie a dokonca aj dlhá rýchla prechádzka rovnako účinné na zvýšenie krvného obehu.

Hovorovo sa pojem sexercise niekedy používa na pomenovanie sexu, ktorý je taký aktívny a intenzívny, že sa zdá, že by sa mal kvalifikovať ako cvičenie.

Sex a cvičenie

Pravidelné cvičenie, ktoré sa ti páči, môže mať obrovský vplyv na tvoje duševné zdravie, pôsobí ako posilňovač nálady, zlepšuje celkovú pohodu a pomáha s poruchami ako sú depresia, úzkosť, problémy so spánkom a nízke sebavedomie.

Okrem toho, že pravidelné fyzické cvičenie pomáha duševnému zdraviu, môže zlepšiť vytrvalosť, flexibilitu, silu a výdrž – všetky fyzické faktory, ktoré môžu mať pozitívny vplyv aj na sexuálny život.

Takže, zjednodušene povedané, ak cvičenie zlepšuje tvoj spánok, sebavedomie a hladinu energie (a zároveň znižuje úroveň stresu), potom je veľká šanca, že sa budeš cítiť viac zaujatá partnerom a budete chcieť mať viac sexu.

Existuje na sexercise konkrétny tréningový plán?

Oficiálne cvičenie #Sexercise od Rosella obsahuje predovšetkým klasické kardiovaskulárne cvičenia, ako je skákanie cez švihadlo, tanec a kickbox. Zahŕňa však aj rôzne strečingy a posilňovacie cvičenia.

Profesionáli v oblasti fitness a sexuálneho zdravia sa však zhodujú na tom, že neexistuje jedna rutina, ktorá by univerzálne zlepšila sexuálny život každého milovníka potešenia. Je to preto, že každý má iné fyzické schopnosti, tréningový vek, fitness cieľ, sexuálnu preferenciu alebo túžbu.

Sexuálne cvičenie: Posilnite svaly panvového dna

Cvičenie tela je dôležité, ale ako pri mnohých veciach spojených so zdravím, to, čo sa deje vo vnútri, je rovnako dôležité ako to, čo sa deje vonku. To je dôvod, prečo sú svaly panvového dna ďalším orgánom v tvojom tele, ktorý môžeš cvičiť, aby si zlepšila svoj sexuálny život.

Kegelove cviky posilňujú svaly panvového dna, ktoré podporujú maternicu, močový mechúr, tenké črevo a konečník. Cvičením môžeš pomôcť udržať svoje panvové a vaginálne svaly silné a zdravé, čo môže viesť k intenzívnejším orgazmom. Tu je jednoduchý návod na ich precvičovanie:

Nájdenie svalov panvového dna môže byť trochu zložité, ale svaly, ktoré používaš na zastavenie stredného prúdu moču, sú rovnaké, aké zapojíš, keď budete vykonávať tieto cviky.

Stiahni svaly panvového dna a vydrž 10 sekúnd. Uvoľni na 10 sekúnd. Opakuj päťkrát. Nerob si starosti, ak je spočiatku trochu ťažké vydržať celých 10 sekúnd. Len vydrž tak dlho, ako to pôjde, a pomaly dostaneš až na 10 sekúnd.

Aký je záver?

Ak chceš zlepšiť svoj sexuálny život a fyzickú kondíciu, pochopiť, ako sú sex a cvičenie spojené, je prvým krokom. Či už túžiš po zlepšení alebo máš sex (aj) na to, aby si sa dostala do formy, to že si v bezpečí a bavíš sa, je všetko, na čom záleží.

zdroje: healthline.com, flo.health

Digiqole ad

Radka Dzurišová

Súvisiace články